آخرین اخبار

برگزاری جشنواره‌های استانی منجر به پویایی آثار سینمایی می‌شود

کارگردان مطرح سینما بر لزوم برگزاری جشنواره‌ها تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره‌ها بها دادن به نسل جوان است.

اشتراک گذاری
05 مهر 1402
کد مطلب : 8109

به گزارش توازن و به نقل از خبرگزاری فارس از یاسوج، کارگاه آموزشی انتقال تجربه کارگردانی (استاد محمد حسین لطیفی) صبح امروز با حضور معاون امور استان‌ها و جشنواره ها، معاون آموزشی، معاون تولید انجمن سینمای جوانان کشور و شرکت کنندگان حوزه فیلم و عکس و هنرمندان استانی در سالن کنفرانس هتل پارسیان یاسوج برگزار شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان تاثیر‌گذار سینمای کشور با اشاره به جایگاه کارگردانان و تغییر نسل در سینمای کشور از گذشته تاکنون گفت:  سینما مانند دوی امدادی است یعنی نسلی سینما را از قبل از انقلاب به ما تحویل دادند و نسل ما کم کم داریم به دوران بازنشستگی می‌رسیم هر چند فیلمسازی بازنشستگی ندارد اما واقعیت این است که نسل نو در ادامه چوب را می‌گیرد و ادامه مسیر را طی می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌ها و سمینارهای گوناگون جهت پویایی نسل جدیدتر در سینمای ایران گفت: اگر این نشست‌ها و انتقال تجربه‌ها بیشتر باشد نسل آینده ما پویاتر است تجربیات گذشتگان را تجربه نمی‌کند اگر این بچه‌ها تجربه‌های جدید را بدون پشتوانه و بدون ریشه در گذشته خود جویا شوند ممکن است در خیلی از فصل‌ها جدایی اتفاق بیفتد و برگزاری چنین نشست‌هایی در کنار برگزاری جشنواره‌ها برای انتقال تجربیات به نسل جدیدتر بسیار ارزشمند باشد.

 لطیفی به اهمیت سینمای جوانان و برگزاری جشنوارهای اینچنینی اشاره کرد وگفت: برگزاری این جشنواره ها بها دادن به نسل نو و آینده ساز سینمای ماست، نسلی که قرار است پویاتر بشود.

 این کارگردان مطرح سینما گفت: ما اگر بیست جشنواره در این وسعت برگزار کنیم به اندازه یک چهارم جشنواره‌های روتین و بدون خروجی هزینه ندارد. 

وی ادامه داد: بسیار با جشنواره‌هایی که برای سینمای جوان اتفاق می‌افتد موافقم چون چرخش در آنها وجود دارد مخصوصا اینکه در تمام استان‌ها تمام بچه‌ها دیده می‌شوند با هم مراوده و سفر می‌کنند  و فیلمسازهای آینده ایران زمین ما در کنار هم قرار می‌گیرند جای مباهات دارد. 

لطیفی در ادامه به اهمیت کارگاه‌های آموزشی سینمای جوانان در کنار برگزاری جشنواره ها اشاره کرد و گفت: جشنواره بدون کارگاه ها فشل است. اگر قرار باشد فقط فیلم ببینیم و برویم آن اتفاقی که باید نمی افتد. پویایی جشنواره به مراوده‌ای است که بین فیلمسازان قدیم و جوانانی که در آغاز راه و  و پرانرژی هستند اتفاق می‌افتاد و اگر این کارگاه‌ها نباشد برگزاری جشنواره به تنهایی به این پویایی کمکی نمی‌کند.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =